در این مطلب سعی داریم به مسائلی در مورد فروش و نصب دوربین مدار بسته بپردازیم که خواندن آن برای همکاران و نصابان عزیز خالی از لطف نخواهد بود.مطالب گرد آوری شده در این مقاله تماما حاصل تجربه ی چندین ساله فعالیت در این صنف می باشد و مشابه این مطالب را در هیچ سایتی نخواهید یافت و این مطالب چکیده ای از مباحث زیر می باشد:

1-فروش و بازاریابی

2-مشتری مداری

3-مباحث فنی مربوط به کارشناسی و نصب و فروش دوربین مداربسته

 

با رعایت این نکات انتظار می رود تا روند فروش همکاران و همچنین خدمات رسانی به مشتری تا حدود زیادی بهبود یافته و همچنین اعتماد سازی ، در سطح بالایی صورت گیرد.

هنگامی که یک مشتری جهت استعلام قیمت دوربین مدار بسته به شما مراجعه می کند یا با شما تماس می گیرد شما باید نکات مهمی را در مورد شخص مشتریتان در نظر بگیرید.ابتدای امر اینکه به احتمال خیلی زیاد او چیزی در مورد کالا و خدمات شما نمی داند و ذهن او پر است از سوالاتی که در رابطه با خرید و نصب دوربین مدار بسته ممکن است از شما بپرسد.

در این مرحله هرگز عجله نکنید و تمامی سوالات مشتری خود را با حوصله و بطور کامل  و مهم تر از همه چیز با صداقت تمام پاسخ دهید.ممکن است توسط همکاران سودجود دوربین های بی کیفیت را با قیمت بسیار پایین به او پیشنهاد داده باشند و زمانی که در مورد کالاهای شما سوال می کند ممکن است از قیمت های شما دچار شوک شود.البته برعکس این مورد نیز ممکن است صدق کند و یک همکار قیمت بسیار بالا و نا معقولی را به مشتری پیشنهاد داده باشد و او را متقاعد کرده باشد که کالای من بهترین است و ما بقی همکاران چنین کالایی را ندارند.در این حالت زمانی که شما کالای خود را با قیمت معقول و پایین تر را معرفی می کنید ممکن است این تصور بوجود بیاید که شما کالای مناسبی ندارید.

حال هنر شما فرار از این حواشی و ارائه محصولات و کالای مناسب و با کیفیت در کنار قیمت منطقی است و وظیفه دارید تمام موارد را با حوصله و شفافیت تمام برای او بیان کنید.

هدف شما بر راهنمایی صحیح شخص باشد و نه صرفا فروش کالا.باور کنید چنانچه مشتری ، صداقت شما را حس کند مطمئنا از شما خرید خواهد کرد.

فروشندگی یک هنر است و شما برای یک فروش موفق در زمینه دوربین مدار بسته نیاز است تا نکات زیر را در نظر بگیرید که در ادامه به توضیح مفصل تمام آنها خواهیم پرداخت:

1-صداقت را فدای هیچ چیز دیگر نکنید.

2-همواره سعی کنید کالای با کیفیت را به مشتری خود ارائه کنید.

3-سود فروش شما منطقی باشد و هرگز کالاهای گمنام را به قیمت چند برابر نفروشید(این مورد در بین برخی همکاران به وفور دیده شده است)

4-در نصب دوربین مدار بسته نهایت وسواس را به خرج دهید و در بستر سازی و کابل کشی همواره بهترین مسیر ها را در کنار تمیز ترین و شیک ترین پیاده سازی به مشتری خود ارائه دهید.

5-جانمایی صحیح و همچنین انتخاب نوع دوربین و لنز مناسب نشان دهنده دانش کاری شماست.پس در این زمینه سعی کنید اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید خدمات خوب را به مشتری خود ارائه دهید.

6-خدمات پس از فروش را به بهترین حالت ممکن انجام دهید و برای مشتریتان ارزش قائل شوید.

صداقت:

چندی پیش تر بود که برای خرید برد هوشمند با یک شرکت فروشنده این محصولات تماس گرفتم ضمن معرفی خودم و شرکتم در مورد محصولاتشان جویا شدم و با توجه به توضیحات آنها اقدام به انتخاب کالا نمودم و مبلغ فاکتور را بصورت نقدی واریز کردم.من صداقت خود را ثابت کردم اما آن شرکت چطور ؟ از اعتماد من سو استفاده کرده و برد های هوشمند بدون برند و بی کیفیت را برای من ارسال کرد که این محصولات ارائه شده اصلا با آن چیزی که من در کاتالوگ های محصولاتشان دیده بودم تطابقی نداشتند.

هرگز با مشتری خود چنین رفتارهایی نکنید و همین رفتارها باعث می شود تا اعتماد و اطمینان به یک صنف از بین برود.هرگز در مورد کیفیت محصولات خود به او دروغ نگویید و محصولات خود را همان طور که هستند با تمام مزایا و معایبشان برای مشتری معرفی کنید.

کالای با کیفیت:

هر انسانی زمانی که برای یک کالا پول پرداخت می کند نیاز به داشتن آن را حس کرده است و چنانچه در ازای پولی که پرداخت می کند نتواند کالا و خدمات مناسبی را دریافت کند کاملا آزرده خاطر خواهد شد.پس در همین راستا شما در زمینه فروش و نصب دوربین مدار بسته هرگز مشتریانتان را نا امید نکنید.

بعنوان مثال دوربین های مدار بسته ارزان قیمت دارای سنسور های Omni Vision را بخاطر قیمت پایین و سود بالا ترجیح ندهید.زیرا تصاویر آنها پس از مدت کوتاهی دچار افت می شوند و کم کم رو به سفیدی می روند که مشتری وفادار شما را از لیست مشتریانتان خارج کرده و او را مجبور به صرف هزینه و خرید مجدد دوربین مدار بسته خواهد کرد.

!!!!از دست دادن مشتری های وفادار یعنی نابودی یک کسب و کار !!!!

یک مشتری راضی از خدمات شما ممکن است چند مشتری دیگر را با خود بیاورد اما یک مشتری ناراضی چندین مشتری را از شما دور می کند.مشتری شما سرمایه شماست پس با سرمایه خودتان برخورد ناصحیح و نادرست انجام ندهید.

!!! سرمایه شما جنس های موجود در انبار شما نیست بلکه سرمایه شما مشتریانتان هستند !!!

اگر شما هزاران کانتینر جنس در انبار خود داشته باشید اما مشتری ای نداشته باشید انگار هیچ چیز ندارید و بر عکس.از دید برایان تریسی سیاست فروش تنها یک چیز است و آن ها ارج نهادن به مشتری.هرگز این تصور را نداشته باشید که مشتری متوجه خیلی از مسائل نخواهد شد.هر کس که این تصور را داشته باشد بدون شک انسان نادانی است.زیرا مشتری پس از مدتی خوب و بد را بطور کامل متوجه خواهد شد.

بعنوان مثال هارد دیسک مخصوص دوربین مدار بسته را بجای هارد دیسک معمولی ترجیح دهید.ممکن است رقم فاکتور شما افزایش داشته باشد اما در عوض کار صحیح و اصولی را انجام داده اید

سود فروش منطقی:

بسیاری از کسانی که بتازگی وارد صنف دوربین مدار بسته می شوند قصد دارند تا راه صد ساله را در یک شب طی کنند و از این رو سود فروش بالایی برای محصولاتشان در نظر می گیرند.در این حالت ممکن است تا شما بتوانید بصورت مقطعی مشتریانی را برای خود جذب کنید و به آنها کالای خود را با قیمت بالا بفروشید اما آیا برای طولانی مدت تفکر کرده اید ؟

آیا قصد گسترش کسب و کار خود را ندارید ؟ همیشه به این فکر کنید که مشتری شما دیر یا زود متوجه قیمت واقعی محصولاتش خواهد شد و در صورت فروش با سود غیر منطقی اعتباری برای شما نخواهد ماند.

هرگز اعتبار کاری خود را فدای هیچ چیز دیگر نکنید.سود منطقی بگیرید و به آینده کار خود فکر کنید و این تصور را داشته باشید که پس از گذشت 3 الی 5 سال اگر شما کار خوب و کالای با کیفیت را ارائه کنید حتما خواهید توانست مشتریان وفادار بسیاری را برای خود جذب کنید و دیگر نیاز به تبلیغات نیست و این اطمینان را به شما می دهم که ممکن است دیگر وقت سرویس دهی به شمتریانتان را نداشته باشید و ناچار باشید کسب و کارتان را گسترش دهید و این می تواند خبر خوبی برای شما و کسب و کارتان باشد/

تمیز کاری:

در نصب دوربین مدار بسته این نکته را در نظر بگیرید که چنانچه شما سیم های دوربین مدار بسته را از هر مسیری عبور دهید در نهایت خواهید توانست تصویر دوربین را مشاهده کنید .آیا فقط هدف شما روشن کردن دوربین است ؟

هدف خود را روی شیک ترین بستر سازی و کابل کشی بگذارید.شاید وقت بیشتری از شما بگیرد اما در عوض مشتری شما را به وجد خواهد آورد و همین کار بهترین تبلیغ برای شماست.کافیست در همین محلی که کار شیک را تحویل مشتری خود دادید شماره تلفن خود را بعنوان مجری تخصصی دوربین مدار بسته درج کنید و خواهید دید که در کنار همین کار چندین پروژه دیگر به شما معرفی خواهد شد.

اگر داکت کشی می کنید مطابق مقالات قبلی سایت سعی کنید این کار را به بهترین و تمیز ترین شکل ممکن انجام دهید که هرگز یک سانتی متر سیم شما بیرون نباشد.داکت ها را محکم کنید تا از سقف و یا دیوار نیفتند و اعتبار کار شما را زیر سوال نبرند.

اگر در محیط بیرونی اقدام به نصب دوربین مدار بسته می کنید حتما از لوله های فلکسیبل و گلند های مخصوص آن استفاده کنید و هرگز سوکت های دوربین را در دید عموم قرار ندهید.برای این کار باکس های پلاستیکی نصب کنید که کار شما را شیک تر جلوه دهد.

اتصالات تصویر را به بهترین شکل ممکن پرس و یا لحیم کنید تا دوربین های شما پس از مدتی دچار قطعی تصاویر نشوند.

منبع تغذیه مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید تا ضمن دریافت تصاویر صاف و بدون نویز ، عمر تجهیزات شما افزایش پیدا کند و دوربین و خود منبع آسیب نبیند.

!!!در کلام خلاصه به فرم بزن در رو کار نکنید!!!

جانمایی صحیح و انتخاب دوربین و لنز مناسب:

برای محاسبه لنز دوربین مدار بسته مقالات و ویدئو های زیادی در سایت منتشر کردیم که می توانید با مراجعه به آنها اصولی ترین روش های جانمایی دوربین مدار بسته را مطالعه کنید.همچنین سعی کنید بهترین لنز و محل نصب دوربین را انتخاب کنید تا کادری که مد نظر دارید بطور صحیح و تمام پوشش داده شود و هرگز نقطه ی کوری در کادر شما وجود نداشته باشد.اگر می توانید قبل از پیچ کردن دوربین توسط تستر دوربین مدار بسته کادر خود را مشاهده کنید تا تصویر در خوری را تحویل مشتری خود دهید.

خدمات پس از فروش:

هر زمانی که مشتری شما تماس گرفت برای او حاضر باشید.خدمات پس از فروش نشاندهنده تعهد شما نسبت به مشتری است و شما را در ذهن او ماندگار خواهد کرد.در همین راستا هر یک از اشخاصی که او را می شناسند چنانچه در خصوص دوربین مدار بسته با او صحبت کنند قطعا شما را معرفی خواهد کرد اگر و تنها اگر از خدمات شما راضی باشد.

کار خود را آنقدر با اطمینان و اصولی انجام دهید که نیاز به مراجعه چند باره به آن محل نباشد.

باشد تا دیگر شاهد مشاهده اینگونه نصب ها نباشیم:

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته

 

 

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته

پیشنهادهایی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته