در پست های قبلی کانال مطالب زیادی در مورد بستر سازی اصولی برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته منتشر کردیم.در این مطلب نیز قصد داریم تا راهکارهایی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید امنیت فیزیکی دوربین مدار بسته خود را تا حد زیادی افزایش دهید و دوربین های مدار بسته را از اقدامات خرابکارانه محافظت کنید.
در همین راستا موارد مهم را یک به یک بررسی می کنیم:

1-اتنخاب دوربین مدار بسته با کیس بدنه مناسب :
همانطور که می دانید دوربین های مدار بسته در انواع کیس بدنه مختلف تولید می شوند که برخی از آنها دارای طراحی نا مناسبی می باشند و حتی در صورت سفت کردن پیچ های دوربین مدار بسته باز هم در برابر شرایط جوی مثل باد و ... مقاوم نیستند و به راحتی دستخوش تغییرات زاویه دید می شوند.کیس های دارای ویژگی Vandal resistant طوری طراحی شده اند که به راحتی نتوان زاویه دید دوربین را تغییر داد.
همچنین کیس های بولت با کیفیت بالا و طراحی مناسب نیز دارای مقاومت بالایی در برابر اقدامات خرابکارانه هستند که می توانند کارایی دوربین را افزایش دهند.

2-ارتفاع نصب دوربین مدار بسته:
در برخی موارد ارتفاع پایین نصب دوربین مدار بسته باعث می شود تا بتوان به راحتی اقدامات خرابکارانه را صورت داد.از همین رو سعی کنید دوربین مدار بسته شما در ارتفاعی نصب شود که به راحتی نتوان به ان دسترسی داشت.

3-بستر سازی نا مناسب و در دسترس بودن سیم ها:
مسیر کابل کشی شما بسیار مهم است.اگر کابلهای شما در معرض دسترسی جهت اقدامات خرابکارانه قرار داشته باشد ، می توان در مورد امنیت دوربین مدار بسته نصب شده توسط شما تردید کرد.کابلهایی که از مسیرهای خارجی عبور می کنند را در لوله های فلزی مخصوص قرار دهید تا نتوان به راحتی به خود کابل دسترسی داشت.همچنین اگر از لوله های فلکسیبل استفاده می کنید باید این لوله ها را به بهترین شکل ممکن محکم کنید تا نتوان به راحتی آنها را شکاف داده و به کابل های دوربین مدار بسته دسترسی داشت و مورد مهم دیگر اینکه لوله های فلکسیبل را در ارتفاع پایین و در دسترس همگان قرار ندهید.

4-عدم استفاده از یک کابل برق برای تمامی دوربین ها:


اگر محلی که شما اقدام به نصب دوربین مدار بسته در آن می کنید دارای درجه امنیت و حساسیت بالا می باشد ، برای هر دوربین مدار بسته خود از یک کابل برق مجزا استفاده کنید و منبع تغذیه دوربین شما نیز باید به ازای هر خروجی دارای فیوز های مجزا باشد.زیرا اگر سارق بتواند به یک کابل برق دوربین مدار بسته دسترسی داشته باشد ، می تواند با اتصال کوتاه کردن دو رشته کابل شما باعث شود تا کل منبع تغذیه از کار افتاده و همه دوربین های مورد استفاده در پروژه شما از کار بیفتند.

5-استفاده از باکسهای فلزی و گلندهای مخصوص ورود لوله های کابل:


باکس هاپلاستیکی مناسب برای نصب در محیط های بیرونی نیستند و شما باید برای محیط هالی بیرونی از باکس های فلزی استفاده کنید.این باکس ها دارای ورودی و خروجی های کابل هستند که می توانید برای هر ورودی از گلند مخصوص لوله برق یا لوله فلکسیبل استفاده کنید و امنیت کابل های خود را افزایش دهید.