در این قیمت از سایت ایلیا دیتا می خواهیم دوربین مدار بسته چشمی درب را به کاربران محترم معرفی کنیم.دوربین مدار بسته چشمی درب دوربینی است که در محل لنز چشمی درب اماکن نصب می شود و هنگام ورود افراد می تواند تصاویر را دریافت و به دستگاه ظبط کننده تصاویر ارسال کند.
برای اتصال این دوربین های به دستگاه ظبط کننده تصاویر دو راه وجود دارد.اول اینکه کابل تصویر دوربین را مستقیما به دستگاه dvr وصل کنیم و راه دوم این است که از دستگاه ظبط کننده تصاویر همراه با خود دوربین استفاده کنیم.
دوربین مدار بسته چشمی درب و موارد کاربرد آن
حالبه بررسی مزایا و معایب هر کدام از این راه ها می پردازیم.دستگاه ظبط کننده تصاویر (dvr) دوربین مدار بسته می تواند فضای ذخیره سازی زیادی را از طریق پورت sata پشتیبانی کند و این امر می تواند برای ذخیره کردن اطلاعات در طوالانی مدت بسیار کاربردی باشد.حسن بعدی استفاده از یک dvr این است که می توانیم دستگاه رکوردر را در هر محلی که خواستیم مخفی کنیم و از این رو هنگام سرقت توسط سارق دیده نمی شوند و پس از سرقت نیز می توانند در شناسای سارق نقش داشته باشند.
کیفیت ظبط تصاویر بسته به نوع dvr می تواند بسیار بالا باشد و چنانچه دوربین شما توانایی ارسال تصاویر با کیفیت را داشته باشد می توانید این اطمینان را حاصل کنید که تصاویری دارای کیفیت مناسب را دریافت و ذخیره کنید.
 
و اما نکته منفی استفاده از dvr ها سیم کشی آنهاست و هنگامی که شما یک دوربین مدار بسته چشمی درب را نصب کنید ناچارید از محل قرار گیری دوربین که اغلب وسط درب می باشد سیم کشی خود را تا دستگاه dvr ادامه دهید و این امر ممکن است به نما و زیبایی محیط شما آسیب بزند.
یکی از مزایای استفاده از دستگاه ظبط کننده سر خود روی دوربین مدار بسته چشمی درب را می توان کوچک بودن و عدم نیاز به سیم کشی های اضافه دانست.این دستگاه ها دارای درگاه کارت حافظه هستند و بسته به نوع خود می توانند تا ۳۲ گیگابایت حافظه را پشتیبانی کنند و این فضا را در اختیار کاربر قرار دهند تا بتواند تصاویر را ذخیره کند.
از دیگر محاسن این دستگاه ها قابلیت حساس بودن به صدا زنگ است و  در این حالت دستگاه تنها زمانی تصاویر را ظبط می کند که صدای زنگ درب را حس کند و در سایر موارد می توان فرایند ظبط تصاویر را متوقف کرد.