برد های هوشمند دارای انواع و اقسام مختلف و در رده قیمتی متنوعی در بازار یافت می شوند.یکی از عوامل مهمی که در قیمت برد هوشمند تاثیر دارد صفحه برد هوشمند می باشد که کیفیت و نوع آن بسیار مهم است.

هنگامی که شما برای خرید برد هوشمند اقدام می کنید باید برخی موارد مهم را در نظر بگیرید.یکی از این موارد مهم این است که بررسی کنید که آیا قصد نوشتن با ماژیک روی برد هوشمند را داردید یا خیر ؟

اگر شما از برد هوشمند تنها برای ارائه متون آموزشی استفاده می کنید و نیاز به نوشتن با ماژیک روی برد را حس نمی کنید می توانید از برد های هوشمند با صفحه نانو و یا صفحه های الکترو استاتیک استفاده کنید.

اما چنانچه نیاز به نوشتن با ماژیک برای شما مبرم و مسلم است به هیچ وجه از برد هوشمند صفحه نانو و یا صفحه های الکترو استاتیک استفاده نکنید.برد هوشمند سرامیکی دارای صفحه بسیار با کیفیت است که می توانید مدت ها با ماژیک روی آن بنویسید و این برد ها به هیچ وجه اثر ماژیک را روی خود بر جای نمی گزارند.

برد سرامیکی را می توان با یک دستمال نم دار پاک کرد و خواهید دید که سطح برد بدون هیچ اثری از ماژیک پاک می شود و مانند روز اول می شود.

مورد بعدی مزیت بسیار بزرگ برد هوشمند سرامیکی ضد ضربه وضد خش بودن آن است .بطوریکه اگر حتی با شی تیز نیز روی سطح برد بکشید هیچ آسیبی به آن نمی رسد.مزیت بسیار بزرگ برد های سرامیکی ضد ضربه و ضد خش بودن آن می باشد که مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

قیمت انواع تخته هوشمند مدارس بسته به نوع آن و کیفیت صفحه آن متفاوت می باشد که قیمت برد هوشمند سرامیکی از سایر برد ها بالا تر است زیرا بهترین و با کیفیت ترین صفحه در آن استفاده شده است.