خطای لمس در برد هوشمند یکی از مشکلاتی است که امثر کاربران با آن دست و پنجه نرم کرده اند و در این مقاله قصد داریم تا  دلایل خطای لمس در برد هوشمند را مورد بررسی قرار داده و راهکار های رفع آنها را به شما معرفی کنیم.پس از مطالعه این مقاله خواهید دید که رفع این عیوب چقدر راحت است و شما با رعایت این موارد می توانید از برد هوشمند بهترین استفاده را بکنید و هیچ مشکلی در کار با این ابزار نداشته باشید.

بطور کلی برد هوشمند در دو حالت خطای لمس دارد که مورد اول کالیبره نبودن برد است و مورد دوم خطای لمس سخت افزای است که بسیار نادر است.

در مورد کالیبره نبودن باید بدانید که تخته هوشمند مدارس یا همان برد هوشمند چنانچه بطور دقیق کالیبره نشود نمی تواند مختصات دقیق لمس را به خوبی تشخیص دهد و همین امر سبب می شود تا لمس شما با خطا مواجه شود و نتایج مناسبی را دریافت نکنید.

کالیبره کردن برد هوشمند بسیار راحت است و در مقالات قبلی نحوه کالیبره کردن انواع برد هوشمند لمسی را توضیح داده ایم.اما مواردی نیز وجود دارد که برد هوشمند مدام از حالت کالیبریشن خارج می شود.این مورد نیز می تواند بنا به دلایل زیر باشد که شما می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

1-مشکل در قطع و وصلی کابل USB برد هوشمند

2-مشکل نرم افزاری سیستم عامل کامپیوتری که برد هوشمند به آن وصل است

3-جابجا شدن ویدئو پروژکتور

4-جابجا شدن برد هوشمند

و اما عامل دیگر که در دقت لمس برد هوشمند موثر است ، موانعی است که در سطح برد قرار می گیرند که شایع ترین آنها تخته پاک کن های مغناطیسی هستند که روی سطح برد قرار می گیرند و مانع دید مستقیم ماژول های لمسی اطراف برد می شوند.هنگامی که هر مانعی بین دید مستقیم فریم اطراف برد قرار گیرد باعث می شود تا برد هوشمند دقت خود را از دست بدهد.

عدم لمس صحیح کاربر نیز از موارد مهمی است که باعث می شود تا دقت لمس برد کاهش یابد.در توضیح بیشتر باید بگوییم که محل اصابت دست کاربر با برد باید توسط انگشت و بصورت عمودی  باشد.برخی کاربران عادت دارند که ابتدا کف دست آنها با برد اصابت می کند و سپس سطح انگشت که همین امر باعث می شود تا برد هوشمند اولین نقطه تماس را لمس کند.

با رعایت این موارد می توانید از برد هوشمند خود به راحتی و با دقت تمام استفاده کنید.برای بررسی سخت افزاری ماژول های اطراف برد نیز هر کمپانی سازنده برد هوشمند نرم افزارهایی را جهت تست برد در اختیاز کاربران قرار داده است که ا استفاده از آنها می توانید برد هوشمند را بصورت سخت افزاری تست کنید.

جهت استعلام قیمت انواع برد هوشمند و قیمت تخته هوشمند مدارس می توانید با سایت ایلیا دیتا تماس بگیرید.

resource