بهترین مارک دوربین مداربسته چیست ؟ این سوالی است که در ذهن بیشتر مشتریان است و هنگام مشاوره تلفنی درباره برند برتر جویا می شوند.در واقع اگر بخواهیم یک برند برتر دوربین مدار بسته را نام ببریم،این مساله را از چند دیدگاه می توان بررسی کرد.بهترین برند در زمینه تولید و یا بهترین برند در زمینه فروش ؟
شاید با خود بگویید که اگر یک محصول فروش زیادی داشته باشد پس محصول خوبی است.اما حقیقت این است که همیشه اینطور نیست.میزان فروش یک محصول بستگی زیادی به شبکه فروش آن دارد و هر چه این شبکه فروش قوی تر باشد فروش یک محصول بیشتر می شود.چه بسا که در برخی مواقع مکن است محصولاتی بسیار با کیفیت و کارامد در زیر سایه محصولات ضعیف تر قرار گیرند و دلیل آن نیز ضعیف بودن شبکه فروش آنهاست.
 
اگر از دید میزان فروش بخواهیم به یک برند اعتبار دهیم باید بگوییم بهترین مارک دوربین مدار بسته در ایران برند هایک ویژن است.زیرا دارای شبکه فروش گسترده است.اما زمانی که پای کیفیت به میان می آید شاید هایک ویژن را نتوان در بین ۵ برند اول نیز نام برد.زیرا فروش بالای این محصول در بازار داخلی به چند دلیل مهم می باشد.
نخست قیمت پایین آن است و دلیل آن نیز قیمت گذاری رقابتی کارشناسان چینی است.زیرا بدلیل دستمزد پایین نیروی انسانی در چین،هزینه تولید به اندازه چشمگیری کاهش می یابد.
دوم شبکه فروش آن و شرایط فروش اقساطی و … به همکاران است.اگر یک همکار محصولی را بصورت شرایطی بخرد می تواند آن را بصورت شرایط نیز به مشتریان بفروشد و همه از این بازار استفاده کنند.
اما اگر بخواهیم از بعد کیفیت بگوییم برند برتر دوربین مدار بسته کدام است باید بگوییم دوربین مدار بسته سامسونگ  و سپس برندهای داهوا و مکسرون برتری کیفیتی زیادی به دوربین مدار بسته هایک ویژن دارند.