دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال جهت کاربری های مختلف طراحی گردیده است و مهم ترین کاربرد دوربین های بیسیم عدم سیم کشی و بستر سازی در محیط هایی است که امکان سیم کشی وجود ندارد و یا اگر بخواهیم سیم کشی کنیم مسافت زیادی را باید اقدام به بستر سازی و سیم کشی نماییم که در این موارد ضمن وقت گیر بودن و دشوار بودن بستر سازی ، هزینه ی بستر سازی نیز در خور توجه است.

دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال نام عامه دوربین مدار بسته تحت شبکه و دارای استاندارد 802.11 یا Wifi است که می توانیم تصاویر بسیار با کیفیت،( بسته به مدل دوربین تا رزولوشن 7k ) را توسط این دوربین ها ارسال نماییم.

در سمت گیرنده نیز باید دستگاه رکوردر و یا سرور دارای نرم افزار ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته قرار گیرد و اتصال مابین این سیستم و دوربین مدار بسته تحت شبکه بصورت بیسیم بر قرار گردد.

در نوع پیشرفته تر دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال می توان دوربین های ptz را جهت گردش و بزرگنمایی تصویر انتخاب کرد تا بتوان از راه دور تصاویر دوربین را کنترل کرد.

اگر دوربین مدار بسته بیسیم دیجیتال تحت شبکه شما در محدوده سیگنال wifi شبکه داخلی نباشد می توانید از ارتباطات رادیویی نقطه به نقطه جهت ارسال تصاویر دوربین مدار بسته استفاده کنید.