در این قسمت از مقالات دوربین مدار بسته قصد داریم تا نحوه انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن رو از صفر تا صد آموزش بدیم.

برای این کار شما به تجهیزات و متعلقات زیر نیاز دارید:

1-دستگاه DVR هایک ویژن

2-اینترنت پر سرعت 

3-کابل شبکه

4-گوشی موبایل هوشمند دارای سیستم عامل اندروید یا IOS

اولین مرحله از کار شما اتصال دستگاه DVR به مودم می باشد.برای اتصال DVR به مودم دقت داشته باشید که حتما باید اینترنت شما با پورت Lan به دی وی آر متصل شود.برای این منظور انواع مودم های وایمکس ، ADSL و اینترنت های وایرلس پوینت تو پوینت را می توان استفاده کرد.

در مورد استفاده از مودم های جیبی دقت داشته باشید که ابتدا باید این مودم ها رو به یک اکسس پوینت لینک کنید و سپس از پورت Lan اکسس پوینت به DVR متصل کنید.

پس از اتصال مودم به DVR باید وارد تنظیمات دستگاه DVR شوید و یک سری تنظیمات را صورت دهید.

مطابق شکل زیر در منوی network گزینه DHCP را فعال کنید و DNS های دستگاه خود را ست کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

برای dns اولیه آدرس ip مودم خود و برای dns ثانویه مقدار 8.8.8.8 را وارد کنید.

سپس از منوی network وارد برگه access platform می شویم.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

در این منو در قسمت ezviz گزینه enable را فعال می کنیم.دقت داشته باشید چنانچه اینترنت شما وصل باشد در انتهای همین برگه گزینه status باید روی حالت online باشد و تنها در این صورت است که می توانید تصاویر را مشاهده کنید.چنانچه وضعیت دستگاه شما offline بود از اتصال صحیح کابل شبکه و وصل بودن اینترنت مودم و در نهایت از فعال بودن گزینه dhcp اطمینان حاصل کنید.

گزینه verfication code را یادداشت کنید.در انتهای این آموزش به این کد نیاز خواهید داشت.

نرم افزار iVms 4500 را دانلود کرده روی گوشی خود نصب کنید.

پس از وارد شدن در نرم افزار ابتدا از شما می خواهد که منطقه خود را انتخاب کنید.ابتدا مقدار asia و سپس کشور ایران را وارد کنید.

همانطور که مشاهده می کنید شما وارد نرم افزار شده اید.در ابتدا شما باید برای اینکه بتوانید بدون نیاز به آی پی استاتیک تصاویر دوربین مدار بسته خود را مشاهده کنید باید یک سری مراحل ثبت نام را انجام دهید و برای خود یک نام کاربری و کلمه عبور ایجاد کنید.

در این نرم افزار نیاز به یک آدرس ایمیل معتبر می باشد و این نرم افزار برای تائید آدرس ایمیل شما یک کد تائید به آن ارسال می کند.اگر آدرس ایمیل معتبر ندارید حتما ان را ایجاد کنید.زیرا بدون داشتن آدرس ایمیل معتبر نمی توانید در این نرم افزار ثبت نام کنید.

مطابق شکل زیر وارد منوی نرم افزار شوید و روی گزینه منو کلیک کنید:

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

مطابق شکل سمت چپ (شکل شماره 2) روی گزینه cloud p2p کلیک کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

مطابق شکل سمت راست (شکل شماره 3) روی گزینه register کلیک کنید.

در شکل زیر سمت چپ (شماره 4) آدرس ایمیل و کد داده شده را وارد کنید.(این کدها برای جلوگیری از ایجاد اضافه بار بر روی سرور می باشد و جهت تشخیص ربات از انسان کاربرد دارد.)

پس از وارد کردن این اطلاعات مطابق شکل 5 باید وارد آدرس ایمیلتان شده و کد تائید را در قسمت verfication code وارد کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

در شکل شماره 7 همانطور که میبینید شما باید برای خود یک نام کاربری یکتا و یک کلمه عبور ترکیبی از حروف و عدد انتخاب کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

حال شما دارای یک نام کاربری و کلمه عبور می باشید که باید آن را در شکل زیر(شکل شماره 8) وارد کنید و روی گزینه login کلیک کنید تا وارد نرم افزار انتقال تصویر هایک ویژن شوید.

سپس مطابق شکل 9 روی گزینه افزودن کلیک کنید:

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

همانطور که در شکل زیر می بینید دوربین دستگاه شما باز شده و از شما می خواهد یک بارکد را اسکن کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

می توانید وارد منوی platform access دستگاه DVR خود شده و بارکد آن را اسکن کنید.چنانچه به هر دلیل نمی توانید بارکد خود را اسکن کنید می توانید مطابق شکل زیر توسط شماره سریال دستگاه DVR و همچنین کد verification در منوی platform access دستگاه خود را اضافه کرده و تصاویر آن را مشاهده کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد

دوربین مدار بسته هایک ویژن اولین برند تولید کننده جهانی می باشد که با توجه به فروش بسیار بالای این تجهیزات ، ممکن است همکاران و مشتریان عزیز نیاز به انتقال تصویر این دوربین های مدار بسته را حس کنند که در همین راستا بر آن شدیم تا بصورت کامل و جامع آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن صفر تا صد را برای شما عزیزان قرار دهیم.

این آموزش برای انتقال تصویر انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه و حتی دوربین مدار بسته بیسیم هایک ویژن نیز کاربرد دارد و بخش های ذکر شده در این آموزش برای سایر دستگاه ها نیز بسیار شبیه به همین آموزش می باشند.

قیمت دوربین مدار بسته برند هایک ویژن نیز با توجه به اینکه محصولات هایک ، دارای کیفیت تصویر و کیفیت ساخت بسیار بالایی هستند ، بسیار مناسب می باشد و کاربران می توانند با خیال راحت اقدام به خرید محصولات هایک ویژن کنند.

گارانتی معتبر هایک نیز باعث شده تا ضمانت محکمی بر خرید شما وجود داشته باشد و با خیال راحت بتوانید محصولات هایک ویژن را استفاده کنید.در ضمن برای پیاده سازی امنیت برای محیط های بسیار حساس نیز هایک ویژن راهکارهای امنیتی بسیار مناسبی را ارائه کرده که از جمله آنها می توان به انواع دوربین مدار بسته حرارتی  ، دوربین مدار بسته تحت شبکه حرفه ای هایک و NVR هایی مبتنی بر راهکارهای حرفه ای و امکانات امنیتی بسیاری ارائه داده است که می توانند نیاز های تمام کاربران را برطرف کنند.