در نصب برد هوشمند یکی از مهم ترین نکات ارتفاع استاندارد نصب برد می باشد.برد هوشمند مدارس بر اساس پایه مقطع تحصیلی دانش آموزان دارای ارتفاع نصب مخصوص می باشد .

دلیل آن نیز این مساله است که دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی دارای میانگین قد پایین تری به نسبت دانش آموزان پایه های دیگر هستند و چنانچه برد هوشمند در ارتفاع بالاتر از حد استاندارد نصب شود ، ممکن است دانش آموز نتواند تمام قسمت های برد را لمس کند و عملا برای او کارایی ای نخواهد داشت.

مورد بدی که در ارتفاع نصب تخته هوشمند مدارس مهم است ، ارتفاع قرار گرفتن تصویر ویدئو پروژکتور در مقابل دانش آموز می باشد.چنانچه برد در ارتفاع بالاتر از استاندارد نصب شود دانش آموز برای دیدن کل تخته هوشمند ، باید گردن خود را بسمت بالا خم کند که در مدت زمان کمی باعث می شود تا دانش آموز دچار گردن درد و چشم درد شود و نتواند با سیستم آموزشی هوشمند ارتباط مناسب را برقرار کند.

برد هوشمند از مهم ترین ابزار ها در زمینه هوشمند سازی مدارس می باشد.بطوریکه پس از دیتا پروژکتور ، به نسبت سایر تجهیزات هوشمند سازی مدارس ،  دارای اولویت بالاتری می باشد.قیمت برد هوشمند نیز تاثیر مستقیم در دقت و کیفیت آن دارد و براتی همین امر از خرید بردهای ارزان قیمت و بردهای دارای صفحه نانو خود داری کنید.

در برخی موارد دیده شده که نصاب برد هوشمند استانداردهای تقسیم وزن را به خوبی رعایت نکرده است که همین امر می تواند بسیار خطرناک باشد.

بدلیل سنگین بودن تخته هوشمند لمسی مدارس ، چنانچه برد هوشمند از جای خود جدا شده و سقوط کند ، آسیب های جبران ناپذیری به کاربر آن وارد می کند که در نصب آن باید نهایت دقت و حوصله را به خرج داد تا برد در محکم ترین و استوار ترین حالتش نصب شود.

تراز بودن برد هوشمند بسیار بسیار مهم است.بطوریکه اگر برد بصورت افقی تراز نباشد ممکن است تصویر شما به خوبی تراز نشود.

تراز نبودن عمودی برد هوشمند یک فاجعه است و در اثر اختلاف سطح و عمق روی دیوار ها بوجود می آید که باعث بروز مشکلات زیر می شود.

-آسیب رسیدن به برد هوشمند و امکان قطع شدن ماژول های اطراف برد هوشمند لمسی

-نمای بسیار بد نصب

-کج شدن و عمق داشتن تصویر در صورت محدود بودن ویژگی keystone در ویدئو پروژکتور.

-بروز اشتباه و خطا در عملکرد تخته هوشمند بدلیل قرار گرفتن ماژول های x  و y  در زاویه های مختلف

نصب برد هوشمند در عین سادگی نیاز به رعایت نکات بسیار مهمی دارد که چنانه آنها رعایت نشوند نمی توان از برد به خوبی استفاده کرد و همین امر سبب می شود تا کاربران خاطره خوبی از کار کردن با تخته های لمسی مدارس نداشته باشند.