شاید تا کنون بارها کلمه اینترنت اشیا را شنیده باشید و ندانید که منظور از آن چیست ؟اینترنت اشیا چیست یا اینترنت چیزها و در دوربین مدار بسته چه کاربردهایی دارد ؟
هر شی مجهز به این امکان می تواند داده ها را روی اینترنت ارسال کند و در سمت دیگر گیرنده می تواند داده های ارسال شده توسط آن شی را دریافت کند.
در تعریف کامل تر باید گفت امروزه ابزار های بسیار زیادی در زندگی بشر وجود دارند که می توانند اطلاعات خود را از طریق اینترنت در اختیار کاربر قرار دهند.
مثلا نسل جدید یخچالهای خانگی که اکنون نیز در بازار داخلی کشور خودمان در دسترس هستند می توانند اطلاعات بسیاری را بصورت اینترنتی و کنترل از راه دور در اختیار کاربر خود قرار دهند.بعنوان مثال هنگامی که تعداد تخم مرغ ها از یک حدی کمتر شود یک پیغام مبنی بر خرید تخم مرغ روی گوشی هوشمند خود مشاهده خواهید کرد.همچنین اطلاعات دیگری مانند ولتاژ ورودی یخچال ، میزان دمای داخل آن ، هشدار باز بودن درب و بسیاری از هشدارهای مربوط به یک یخچال را برای شما ارسال کند و این ارسال توسط اینترنت اشیا صورت می گیرد.
نسل جدید ماشین لباسشویی های خانگی نیز می توانند کلیه مراحل شستشو و نوع برنامه شستشو را با شما چک کنند و شما را از تک تک مراحل شستشو با خبر کنند و همچنین شما می توانید انواع تنظیمات مانند دمای آب ، سرعت چرخش خشک کن و ... را توسط گوشی هوشمند خود و از راه دور صورت دهید.
امروزه تجهیزات بسیار زیادی به اینترنت اشیا مجهز گردیده اند و هر دستگاه دارای یک شماره سریال ، نام کاربری و کلمه عبور مجزا است که توسط اپلیکیشن موبایل شرکت سازنده آن می توانید به آن دسترسی داشته باشید و با آن تعامل برقرار کنید.
امروزه انواع دزدگیر اماکن وجود دارند که می توانند کلیه تنظیمات خود را از همین راه بپذیرند و شما بتوانید به راحتی از راه دور و توسط بستر اینترنت با آن تعامل داشته باشید.

کاربرد اینترنت اشیا در دوربین مدار بسته


اینترنت اشیا در دوربین مدار بسته نیز کاربردهای فراوانی دارد که انتقال تصویر ساده ترین آنهاست.همانطور که می دانید شما بعنوان کاربر دوربین مداربسته می توانید کلیه تنظیمات دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته را از راه دور صورت دهید.تنظیماتی مانند تنظیم تاریخ ، نوع ضبط ، تعویض کلمه عبور ، فرمت کردن هارد دیسک و ... که همگی توسط نرم افزار انتقال تصویر دوربین مدار بسته در دسترس هستند.
امروزه انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه وجود دارند که بدون نیاز به دستگاه دی وی آر می توانند به اینترنت متصل شوند و اطلاعات و آمارهای بسیاری را علاوه بر امکان انتقال تصویر، در اختیار کاربر قرار دهند.همچنین برای راحتی بیشتر کابر دوربین مدار بسته وایرلس (دوربین مدار بسته وای فای) می توانند توسط پهنای باند وای فای به مودم شما متصل شده و اطلاعات را روی وب برا شما ارسال کنند.

جالب است بدانید قیمت دوربین مدار بسته با این امکانات نیز در زنج بسیار اقتصادی قرار دارد و تمام این محصولات امروزه در دسترس هستند.
از جمله این امکانات می توان به ارسال گزارشات تردد ، شمارش نفرات تردد کرده از مقابل دوربین ، گزارشات ورود به مناطق خاص ، گزارشات خروج از مناطق خاص و بسیاری از این قبیل گزارشات را اشاره کرد.
کاربرد اینترنت اشیا در دوربین مدار بسته به سرعت در حال افزایش است و همواره کمپانی های سازنده تجهیزات دوربین مدار بسته در حال بهبود و گسترش امکانات این دستگاه ها هستند.
در تکنولوژی اینترنت اشیا ، دریافت اطلاعات ، ثبت اطلاعات ، ارسال اطلاعات همگی بصورت لحظه ای صورت می گیرد و این اطلاعات برای اموری از قبیل بررسی ، تحلیل و بهبود عملکرد آن شی مورد استفاده قرار می گیرند.