PoE چیست ؟ کلمه poe مخفف power over ethernet  می باشد و به معنی تغذیه تجهیرات شبکه از طریق کابل شبکه می باشد.هر یک از تجهیرات شبکه که دارای این ویژکی باشند دیگر نیاز به اتصال به منبع تغذیه جداگانه و یا اتصال به برق شهر را ندارند و تنها از طریق کابل شبکه و یک سوئیچ PoE تغذیه می شوند.
یک کابل شبکه دارای 8 رشته می باشد که بصورت زوجی بهم تابیده شده اند و در نهایت 4 زوج در کابل شبکه وجود دارد که دو زوج آن به PoE اختصاص دارد.در انتقال برق توسط  Poe رشته های قهوه ای و سفید قهوه ای بعنوان قطب منفی و رشته های آبی و سفید آبی بعنوان قطب مثبت در نظر گرفته می شوند.
در انتقال داده ها توسط کابل شبکه تنها 4 رشته مورد استفاده قرار میگیرند که 4 تای دیگر آنها بعنوان رزرو در نظر گرفته شده اند.
اما در انتقال اطلاعات با پهانای باند Gigabit هر 8 رشته مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر رشته سیم های رزرو وجود ندارد. ولتاژ PoE در بازه ی 44 الی 57 ولت است که معمولا ولتاژ مورد استفاده در رنج 48 ولت می باشد.

استاندارد 802.3af برای سازگاری تجهیزات شبکه با PoE بکار می رود.یه این معنی که هر یک از تجهیزات شبکه که بتوانند از استاندارد 802.3af استفاده کنند با PoE سازگار هستند.

PoE در دوربین های مدار بسته تحت شبکه یک قابلیت کاربردی و مهم محسوب می شود اما استفاده از PoE محدودیت هایی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:
نیاز به کابل کشی:
در برخی موارد نمی توان برق تمام تجهیزات شبکه را توسط PoE تامین کرد.مانند مواردی که تجهیزات ما بصورت بیسیم به شبکه متصل باشند مانند لینک های وایرلس در فواصل دور
که در این موارد و برای تامین برق تنها یک المان از تجهیزات شبکه بهتر است که از PoE استفاده نشود.زیرا در این موارد افزایش هزینه چشمگیری به دلیل استفاده از سوئیچ شبکه PoE بوجود می آید.
محدودیت مسافت:
 برای تامین ولتاژ مورد نیاز دوربین مدار بسته توسط PoE باید در مورد متراژ کابل شبکه نیز بررسی هایی انجام داد و برای فواصل بیش از 80 متر استفاده از PoE توصیه نمی گردد.هر چند که در استاندارد های ذکر شده برای PoE این متراژ حدود 100 متر می باشد اما توجه داشته باشید که این متراژ با توجه به استفاده از کابل شبکه دارای آلیاژ مرغوب می باشد و در عمل می بینیم که برای مسیر های بیش از 50 الی 60 متر افت ولتاژ شروع شده و در متراژ 80 متر افت قابل توجهی را مشاهده خواهیم کرد. در این موارد باید از سوئیچ های بسیار با کیفیت استفاده کرد.در خصوص انتقال توان الکتریکی بر بستر کابل محدودیت طولی بسته به سطح مقطع کابل وجود دارد و در مورد استفاده از کابل های شبکه در متراژ بیش از 100 متر محدودیت انتقال داده ها وجود دارد.
اگر بخواهید از PoE در متراژهای بالاتر از 100 متر استفاده کنید باید از تقویت کننده های PoE استفاده کنید که بسته به نوع تقویت کننده می توانید از 300 متر الی 600 متر استفاده از PoE را فزایش دهید.

اخیرا کمپانی یونی ویو بطور اختصاصی توانسته است دوربین های مدار بسته تحت شبکه خود را تا متراژ 200 متر آنهم روی کابل شبکه cat5e توسط PoE روشن کند و تصاویر و انتقال دیتای بسیار مطلوبی را تا این فاصله ارائه دهد.کاربران این دستگاه ها می توانند با فعال کردن قابلیت Extended transmission در رابط کاربری تحت وب NVR ها یونی ویو قابل فعال شدن است.
میزان توان یک سوئیچ:
برای اینکه شما بخواهید تعدادی از تجهیزات شبکه مانند دوربین مدار بسته تحت شبکه و ... را به یک سوئیچ PoE متصل کنید باید از میزان توان مصرفی تجهیزات و همچنین حد اکثر توان تولیدی سوئیچتان مطلع شوید.کشیدن میزان جریان بیش از حد توان یک سوئیچ شبکه و اتصال تجهیزات و دوربین مدار بسته به آن باعث می شود تا تجهیزات شما در حالت بازدهی مناسب کار نکنند و در عملکرد آنها اختلال بوجود بیاید و همچنین در مورد دوربین های مدار بسته نیز باید گفت که به احتمال خیلی قوی تصاویر دوربین های بصورت تصادفی دچار قطع و وصلی تصاویرمی شوند.
اتصال همزمان PoE و آداپتور به دوبین مدار بسته تحت شبکه:
در اتصال همرمان آداپتور و poE به دوربین مدار بسته محتاط باشید.در نسل جدید دوربین های تحت شبکه هنگام متصل کردن آداپتور به دوربین ، با توجه به اتصال همزمان PoE و آداپتور ، دوربین شما هیچ توان مصرفی ای از سوئیچ نخواهد داشت و بطور کامل از طریق آداپتور تغذیه می شود.اما در برخی موارد نیز ممکن است که با توجه به مدار داخلی دوربین مدار بسته امکان بروز مشکل در استفاده همزمان از PoE و آداپتور بوجود بیاید و در مدل های قدیمی تر دوربین های تحت شبکه احتمال آسیب دیدگی بیشتر است.

resource